Doorgaan naar inhoud

Folder 'Rust' (25x)

€4,00

Altijd druk, altijd bezig. Misschien herken je het wel. Je agenda puilt uit. Het lijkt wel of je geleefd wordt. Relatie, gezin, werk, familie en vrienden: alles vraagt -en verdient- aandacht. Voor je het weet is de week weer voorbij en als je eerlijk bent, voel je je vaak gejaagd en rusteloos. Je verlangt naar tijd voor jezelf. Even helemaal nergens aan denken: rust.

Maar waar leef je eigenlijk voor? Alleen voor het hier en nu? Hard werken en dan weer even bijkomen? Genieten van je welverdiende pensioen? Een fijne tijd met familie en vrienden, de wereld beter achterlaten, van betekenis zijn voor mensen? Het zijn prachtige doelen, maar dan? Daarna niets meer?

In de Bijbel, het Woord van God, staat: Er blijft dan een rust over voor het volk van God. (…) Laat ons dan ons benaarstigen (=inspannen) om in die rust in te gaan. (Uit: de Bijbel, brief aan de Hebreeën, hfdst 4, vers 9) De rust waar het in deze Bijbeltekst over gaat is echte rust. Deze rust loopt uit op de eeuwige rust. ‘Rust in vrede' wordt wel gezegd als iemand sterft. Een mooie wens. Maar je kunt alleen in vrede rusten als je tijdens je leven vrede met God hebt ontvangen.

Vanuit onszelf hebben wij die vrede met God niet, sterker nog: wij willen niets met Hem te maken hebben. Ben je daar al eens onrustig om geworden? Hij is je Schepper en als je sterft, zal je verantwoording af moeten leggen voor alles wat je gedacht, gezegd en gedaan hebt. De bekende kerkvader Augustinus heeft gezegd: ‘Onrustig is het hart, totdat het rust vindt in U'. Hij bedoelt: als wij die onrust kennen vanwege ons leven zónder God, leven we niet meer alleen voor het hier en nu, maar dan gaan we rust en vrede zoeken bij God.

Jezus Christus, de Zoon van God, is gekomen om dat te leren en mensen die ware rust te schenken. Is jouw leven getekend in de rusteloze, doodlopende weg zonder Hem? Jezus zegt: ‘Komt herwaarts tot Mij allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven'. Ben je ook op zoek naar die echte rust? Die krijg je niet door achter je volle agenda aan te rennen, maar alleen door bekering en geloof in Jezus Christus. Misschien vraag je je af hoe je aan dat geloof komt. Daarover kun je lezen in Gods Woord, de Bijbel. Er ligt een gratis exemplaar voor je klaar.

De prijs is per set van 25 folders

Beschikbaarheid: Translation missing: nl.general.icons.icon_check_circle icoon 96 op voorraad, klaar om te worden verzonden